2.01.2009

GULDFISK

(Ida ute på äventyr...)


Carolina är då ingen djurvän, hon gillar inte djur och dom gillar inte henne. Ett undantag är min hund men han är ju så otroligt korkad (men söt) så han avgudar denna människa. Hon börjar förstå hur charmig han är och brukar oftast lägga in några ord om Algot i varje samtal vi har (hon försöker trycka ner mig och min vovve)

Ida: Vet du vad jag gör nu? Bygger pärlplattor!!! Och vet du vad jag gör?...
Carolina: ÅÅÅHH, jag skäms! Jag vet vad du gör, Algooooooooooooooot (pratar babyspråk och försöker vara så ironisk som bara hon kan)
Ida: Ne, jag gör en elefant....

Dessutom tycker Oscar synd om Carolina som måste sova själv så mycket nuförtiden. Då slog det mig, jag slår två flugor i en smäll.

Jag köper en guldfisk till Carolina och döper den till Ida, då får hon sällskap hela tiden. Carolina hatade min idé....


- Om du ger mig en guldfisk ska jag döda den på en gång!

Inga kommentarer: